Hvis du vil have en succesfuld virksomhed, er der et par ting du skal huske på, uanset din branche. I disse dage er en af ​​disse ting en fantastisk hjemmeside.

 

Mens webdesigntrends kommer og går, er her et par ting, som enhver virksomheds hjemmeside altid bør have:

 

Et klart formål

Det er ikke nok at vide, hvad dit websted er til for, alle der ikke kender din virksomhed, skal også vide det. Når nogen lander på dit websted, bør to ting øjeblikkeligt være klart: hvad du gør, og hvad du vil have den besøgende til at gøre.

 

I tilfælde af en takeaway hjemmeside, er de fleste formål (levering af takeaway) og hvad den besøgende skal gøre (afgive en ordre), dermed er online bestilling den første ting man skal kunne se når man lander på sådan en hjemmeside. Der er ingen forvirring, og det er hvad du vil med din hjemmeside.

 

En simpel webadresse

Du behøver ikke at genskabe hjulet, når du kommer med din webadresse. Du ønsker, at folk nemt skal kunne finde dig. Opret en simpel webadresse, der involverer din virksomheds navn, så folk kan komme til dit websted uden at skulle arbejde for meget.

 

Enkel navigation

Der er mange muligheder, når det kommer til hjemmesidemenuer. Du kan have en drop-down, rulle-udløst, hamburger, listen fortsætter. Det er lige meget, hvilken type du vælger, det vigtige er, at det gør det nemt for besøgende at finde det de har brug for på dit websted. Din navigation skal være enkel og intuitiv i både designet og den måde, siderne er organiseret på.

 

De vigtigste sider er deres egne elementer i navigationslinjen og de rullemenuer, der har de vigtigste understøttende oplysninger. Husk, at folk kan lide at finde information nemt og hurtigt. Jo mere du kan få det til at ske, jo mere succes får du.

 

Let at finde kontaktoplysninger

Hvordan forventer du, at folk kontakter dig, hvis de ikke kan finde dine oplysninger? Du ønsker ikke at miste en potentiel kunde, bare fordi de ikke kan finde ud af at nå dig. Udover at gøre dine kontaktoplysninger nemme at finde, vil du også gerne give dem forskellige måder at kontakte dig på. Telefon, e-mail og en hjemmesideformular er alle gode muligheder.

 

Stærk, professionel branding

Nogle små virksomheder undervurderer vigtigheden af ​​branding. Fra dit domænenavn til de farver, du vælger, skal alt, hvad der repræsenterer din virksomhed, være sammenhængende. Dette hjælper folk med at identificere og huske dig. Det er det, du vil have, hvis du vil have en succesfuld forretning.

 

Dit logo skal være professionelt, ikke noget din nevøs bedste ven smed sammen i Photoshop (medmindre din nevøs bedste ven er en professionel grafisk designer). Farverne, skrifttyperne og billederne på dit websted skal være en afspejling af dit brand.

 

Det du skal huske: Køb professionel hjemmeside som er moderne, med en let, luftig følelse, og alle dens billeder skal være sammenhængende.

 

Mobilvenligt design

Der var engang, hvor små virksomhedsejere kun havde adgang til en hjemmeside, der bedst kunne ses på en computer. Hvis du ville have et mobilwebsted, skulle du genskabe webstedet i et mobilformat eller oprette en app. Men nu er det standardpraksis at gøre hjemmesider responsive. Responsive hjemmesider gør det muligt at se dine oplysninger på en stationær, bærbar, tablet eller mobiltelefon. Siden vil “krympe” intelligent, så al din information kan læses tydeligt. Kræv altid at have et responsivt design, når du får bygget din hjemmeside.